کد خبر: 1226939
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: حملات مداوم حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، سایه وحشت را بر سر شهرک‌نشینان انداخته است، تا جایی که ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی در سخنانی گفت که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ ایجاد یک منطقه امنیتی حائل در داخل اراضی اشغالی بوده است. 
درحالی که مقامات افراطی اسرائیل مدعی هستند که تنش در جبهه شمالی را تحت کنترل دارند، اما سایر مقامات این رژیم به دست برتر حزب‌الله در تنش‌ها مرزی اعتراف می‌کنند. کوبی ماروم، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در این باره اظهار داشت: سطح سیاسی به دلیل ترس از تشدید تنش از تصمیم‌گیری دشوار در جبهه شمال پرهیز کرد و ترس را برگزید و از خود ضعف نشان داد. 
به گزارش شبکه المیادین، وی با اذعان به توان نظامی حزب‌الله گفت: میزان تسلیحات منجر به این واقعیت شده است که حزب‌الله امروز مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌ها را در اختیار دارد که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند و از جمله توانایی‌های آن حمله به سایت‌ها و پایگاه‌های استراتژیک مختلف است و این نه تنها ارتش اسرائیل، بلکه جبهه داخلی اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد. 
ماروم ادامه داد: «ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که در آن ارتش اسرائیل از آتش هوایی، توپخانه و تانک علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، با وجود موفقیت‌های تاکتیکی، ما دستاورد بزرگ حزب‌الله را نادیده می‌گیریم و این جنبش یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد و ۷۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌های‌شان آواره کرد.»
این نظامی ارشد صهیونیست همچنین اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در رسیدن به مهم‌ترین هدف، یعنی ایجاد یک واقعیت امنیتی که به آوارگان اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، ناکام مانده است و عملیات نظامی، دستاورد استراتژیک حزب‌الله را از بین نمی‌برد. 
نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روز‌های اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و همزمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند. این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد. حملات حزب‌الله در هفت ماه گذشته سبب شده ۷۰ هزار شهرک‌نشین از مرز‌های لبنان فرار کنند و تلاش‌های کابینه برای بازگرداندن آن‌ها راه به جایی نبرده است. اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌های‌شان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است. 
 اعتراف ژنرال اسرائیلی به قدرت بازدارندگی حزب‌الله در شرایطی است که در هفته‌های اخیر نیرو‌های حزب‌الله دامنه حملات خود علیه اراضی اشغالی را افزایش داده و موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت توانسته‌اند از سامانه گنبد آهنین عبور کرده و ضرباتی را به دشمن تحمیل کنند و همین مسئله نگرانی مقامات تل‌آویو را در پی داشته است. از این رو، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دست به دامن فرانسه شده تا میانجی شده و حزب‌الله را به کاهش تنش در مرز‌ها متقاعد کند. این تحرکات دیپلماتیک هم موفقیتی کسب نکرده است، زیرا رهبران حزب‌الله گفته‌اند مادامی که جنگ در غزه ادامه دارد آن‌ها نیز حملات به اراضی اشغالی را متوقف نخواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار